www.bcdst.kiev.ua

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Інформація

  • altДо відома фізичних осіб підприємців, підприємств, установ та організацій області!

     

    03 січня 2015 р. набув чинності

    новий Закон України «Про стандартизацію»

    Детальніше...
  • Детальніше...
  • Детальніше...
  • ION licenziyaПЕРЕОФОРМЛЕНО ЛІЦЕНЗІЮ НА  ДІЯЛЬНІСТЬ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ РАДІОАКТИВНИХ МАТЕРІАЛІВ 

     В рамках виконання робіт, пов'язаних з проведенням державного метрологічного контролю засобів вимірювальної техніки іонізуючого випромінювання на виїзді до замовників,... 

    Детальніше...

Анонси

  • Детальніше...
  •  





    Детальніше...
  • altПРОВОДИМО КОНТРОЛЬ

    експлуатаційних параметрів рентгенівського обладнання медичного та технологічного призначення з метою визначення відповідності їх встановленим нормам та придатності до застосування

    Детальніше...

До відома підприємств

  •  

    Детальніше...
  • altПРОВОДИМО КОНТРОЛЬ

    експлуатаційних параметрів рентгенівського обладнання медичного та технологічного призначення з метою визначення відповідності їх встановленим нормам та придатності до застосування

    Детальніше...
  • altДО УВАГИ ПІДПРИЄМСТВ – ВИРОБНИКІВ ХАРЧОВОЇ ПРОДУКЦІЇ! 

    Впровадження систем управління якістю і безпечністю харчових продуктів -  вимога Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» 

    Детальніше...

Телефон гарячої лінії (04563) 4-71-73

Питання та пропозиції щодо роботи ДП "Київоблстандартметрологія" Ви можете подати за телефоном (04563) 4-71-73

Невдовзі в Україні запрацюють більш жорсткі екологічні норми автомобільних викидів «Євро-5»

Друк

altЗ 1 січня 2016 року в Україні вводиться заборона на ввезення і реєстрацію як нових, так і старих автотранспортних засобів нижчих за норми екологічного стандарту «Євро-5». А у 2018 році в нашій країні мають набути чинності екологічні норми «Євро-6». Принаймні це передбачено останньою редакцією Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів».

 

«Євро» – це екологічні стандарти, що регулюють вміст шкідливих речовин у вихлопних газах транспортних засобів з дизельними і бензиновими двигунами. Адже до складу автомобільних викидів входить понад 200 різних хімічних речовин (діоксид вуглецю, сірчистий газ, альдегіди, сажа, свинцеві сполуки), які потрапляють у навколишнє середовище. Деякі з них мають токсичну дію. Зокрема, сполуки свинцю не виводяться з організму, а накопичуються у ньому до небезпечних концентрацій, що призводить до отруєння. До особливостей викидів дизельних автомобілів належить наявність канцерогенних поліциклічних ароматичних вуглеводнів, найшкідливішим серед яких є бензапірен. Останній, так само як і свинець, відноситься до забруднюючих речовин першого класу небезпеки. Крім того, дизельні двигуни характеризуються підвищеною димністю.

Контроль відпрацьованих газів автомобілів є глобальною пробле¬мою і багато країн створюють власні нормативи і стандарти, що регла¬ментують рівні викидів токсичних речовин. Так, в європейських країнах нормування викидів автотранспортних засобів здійснюється згідно з правилами ЄЕК ООН та директивами ЄС, якими у1993 році були вперше введені норми «Євро». Вони в першу чергу стосуються автовиробників, надаючи їм чіткий орієнтир, яких екологічних показників вони повинні досягти і в якому році.

Зазначені стандарти містять вимоги до максимальних викидів двигунів внутрішнього згоряння і відіграють важливу роль у зниженні так званих регульованих речовин, до яких належать оксид вуглецю (СО), оксиди азоту (NOх), вуглеводні (CН) і тверді час¬тинки (сажа). Із року в рік стандарти «Євро» послідовно ставали жорсткішими. Ефект їх застосування полягає у поетапному впровадженні інноваційних рішень в конструкцію автомобіля, які зменшують викиди відпрацьованих газів. Зокрема, для бензинових автомобілів, це було досягнуто за рахунок використання трикомпонентного каталітичного нейтралізатора і переходу на інжекторні системи упорскування палива. У дизельних автомобілях концентрації оксидів азоту і твердих частинок були знижені за рахунок розвитку двигунів з прямим упорскуванням і дизельних фільтрів твердих частинок. Крім модернізації автомобілів на кожному етапі введення нових норм «Євро» впроваджувалися і більш жорсткі вимоги до якості бензину: обмеження вмісту ароматичних вуглеводнів, зниження вмісту сірки, заборона використання антидетонаційних присадок. Конструктивні зміни в автомобілях та більш чисті види палива привели до різкого зниження рівня регульованих забруднюючих речовин. Так сучасний європейський автомобіль виробляє в двадцять разів менше викидів, ніж той, що був випущений сорок років тому. За цей же період рівень забрудненості навколишнього середовища у країнах ЄС зменшився на 70%.

Нові екологічні вимоги до транспортних засобів, які планомірно вступають в дію в нашій країні, дозволять гармонізувати національні екологічні стандарти з європейськими. Однак Україна істотно відстає від країн ЄС за темпами впровадження екологічних ініціатив. Першими у нас були прийняті норми «Євро-2», введені в дію відповідним технічним регламентом у 2006 році. Тоді як у Європейському Союзі ще у 1999 році набули чинності норми «Євро-3», які знижували показники викидів в атмосферу забруднюючих речовин у порівнянні з попереднім стандартом на 30-40%. Ми ж впровадили «Євро-3» лише у 2013 році, а «Євро-4» – у 2014. Стандарт «Євро-5», який має набути чинності в Україні у наступному році, діє в ЄС ще з 2010 року. На 2015 рік там запланований перехід на «Євро-6», яким будуть введені прин¬ципово нові обмеження для концентрації парникового вуглекислого газу CO2 в автомобільних викидах.

Відставання у темпах впровадження норм «Євро» подеколи створює вітчизняним автовласникам і перевізникам значні проблеми – за кордоном забороняється рух українських транспортних засобів і накладаються штрафи за невідповідність екологічним стандартам європейських країн. Адже там перевірка рівня токсичності здійснюється на всіх стадіях: як під час виробництва автомобілів, так і в подальшому процесі їх експлуатації. Зокрема, в ході експлуатації автомобілі проходять екологічний огляд на атестованих пунктах, із видачею зеленого талона. Власникам автомобілів, що не відповідають екологічним вимогам, вигідніше їх позбутися, ніж сплачувати високий екологічний збір. До того ж більш екологічні двигуни транспортних засобів є зазвичай і більш економними в експлуатації.

Прийняття більш жорстких екологічних стандартів має стимулювати вітчизняну автомобільну галузь до приведення своєї продукції у відповідність з міжнародними вимогами. Тим паче, що Україна взяла на себе такі зобов’язання, приєднавшись у 2000 році до Женевської Угоди. Разом з цим, нововведення має значно обмежити імпорт старих автомобілів, що вже були у користуванні і належать до нижчого класу екологічної безпеки. Адже для того, щоб ввести автомобіль із-за кордону на митну територію України, необхідно мати документ, що підтверджує відповідність транспортного засобу певному рівню екологічних норм. Ці дані потім вносяться і до свідоцтва про реєстрацію автомобіля.

Проте Україні треба ще привести у відповідність до нового екологічного стандарту виробництво пального. Адже норми на останнє значно відстають від екологічних вимог до автотранспортних засобів. Так, згідно з Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, у нашій державі до кінця 2016 року дозволено використовувати пальне стандарту «Євро-3». А крім забруднення повітря, паливо неналежної якості зменшує загальний термін експлуатації транспортного засобу.

stat24 -счетчик посещаемости сайта
test